سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/3
7:29 عصر

مشخصات انواع بازی بیلیارد

بدست محمد تاجیک در دسته

                                                           مشخصات انواع بازی بیلیارد

 

 

1.     انواع تکیه گاه قرار دادن دست

 

از دست چپ به عنوان تکیه گاه چوب بیلیارد استفاده می شود که این حالت اصطلاحا پل نام دارد. یک اصل در مورد همه تکیه گاه ها کاربرد دارد ، هر چه دست چپ بر روی سطح میز ثابت تر باشد ، ضربه شما دقیق تر خواهد بود. تکیه گاه بسته

تکیه گاه بسته را می توان تکیه گاه استاندارد هم نامید. انگشت وسط دست، انگشتی که به آن انگشتر می اندازند و انگشت کوچک و همچنین قسمت نرمی کف دست محکم بر روی سطح میز قرار می گیرند. برای ثابت بودن دست انگشتها از هم باز می شوند. انگشت سبابه به شکل حلقه در آمده و انگشت شست را لمس می کند. انگشتی که به آن انگشتر می اندازند به عنوان راهنمای چوب که بر روی انگشت وسط قرار گرفته است عمل می کند. این مطمئن ترین روش هدایت چوب است زیرا در این صورت چوب دیگر سر نمی خورد.


تکیه گاه باز

همیشه نمی توانید از تکیه گاه بسته یا استاندارد استفاده کنید . اغلب کیوبال یا به توپ هدف و یا به باند میز خیلی نزدیک است . در چنین موقعیت هایی بهترین راه استفاده از تکیه گاه باز است . در این حالت نوک چهار انگشت تکیه گاهی را برای دست درست می کنند . انگشت شست به طرف بالا بر می گردد و چوب بیلیارد ما بین انگشت شست و انگشت سبابه قرار می گیرد. لازم به گفتن نیست که در این روش بازیکن بر هدایت چوب بیلیارد تسلط داشته و می تواند ضربه آرامی به توپ بزند.
تکیه گاه تخت نوع دیگری از تکیه گاه باز است که در این حالت همه چهار انگشت و همچنین قسمت نرم کف دست که در زیر انگشت کوچک قرار دارد تکیه گاه می شوند . از این نوع تکیه گاه بیشتر برای زدن پیچ عقب استفاده می شود.( ضربه کیوبال که پس از برخورد به توپ هدف در مسیر خود به عقب بر می گردد. )